« 献金・寄付(オンライン) | トップページ | お盆休みで帰省時には水槽水を抜き,亀は浴槽内待機。その容器を見つけた。 »

2020年2月 3日 (月)

「Sleep as Android」マルチアカウント問題

「Sleep as Android」マルチアカウント問題

・振動を元によく眠れているか・イビキ検出などの機能のある「Sleep as Android」。アラームの30分ぐらい前から眠りの浅いタイミングを見計らって前倒しでアラームを鳴らす設定も可能。最近はSpotify連携も可能になった。
   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.sleep
   Sleep as Android  睡眠サイクルを解析する目覚まし時計です
   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.sleep.full.key
   Sleep as Android Unlock
   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.sleep.addon.port
   SleepCloud Backup for Sleep as Android

・2019-01-26あたりのメモで,「SleepCloud」によるクラウドへのアップロードがうまくいかない,と記録ある。
   注文日: 2017/07/09
   Sleep Cloud Premium (Sleep as Android) ¥99/年
   定期購入(年間) - 自動更新日: 2018/07/08
   
   注文日: 2017/07/09
   Google Play での Martin Stava からの定期購入が更新されました。
   Sleep Cloud Premium (Sleep as Android) ¥99/年
   定期購入(年間) - 自動更新日: 2019/07/08
と,更新していたが,年間の料金が4倍になったこともあり,利用を止めていた(2019-02-16時点調べ)。最終記録は2019-03-05で,この後,アンインストール。再開は2019-12-16。

・しかし,ECO充電ケーブルでの 枕元のスマートフォン RAIJIN の充電量が不十分なときがあり,別の機器(Fireタブレット,Google Play導入済)で,Sleep as Androidを使うことにした(2020-01-01)。

・2台間の同期は,Google Drive連携なら費用かからないが,若干操作に面倒なところがある。SleepCloudアプリで,SleepCloudをDisconnectにしてGoogle Driveからダウンロードしただけではダメで,メインのSleepアプリの左上の三本線(メニュー)から「バックアップ」→「データをインポート」する必要があるのだ。(この点,わかりづらい。試行錯誤で判明。)

・SleepCloudは,
   https://sleep-cloud.appspot.com/SleepCloud.html
 でも情報を見れる。
   GRAPHS/STATS/TREND/SCATTER/HEATMAP/WORLD/CONNECT/STUDY
 のメニューがあり,「WORLD」が面白い。国別の平均睡眠時間,イビキの時間・割合 など。参加人数も出ていて日本は約50万人!

・Fireタブレットにインストールし,SleppCloud 再開。
   注文日: 2020/01/02
   Sleep Cloud Premium (Sleep as Android Sleep cycle smart alarm) ¥310/年  ※ いつの間にか安くなってる!
   定期購入(年間) ‐ 自動更新日: 2021/01/02

しかし,やっぱり,2019-01-26の障害(「SleepCloud」によるクラウドへのアップロードがうまくいかない)現象が起きた。
   「SleepCloudのアップロードは週一回に限られます」
   「エラー:ご注文を処理しています。アイテムは数分でご利用いただけるようになります」

しかし数分どころか半日経ってもダメ。Google翻訳を使って,英作文し,問い合わせた。
   2020-01-02 17:02 : SleepBackup Crash report - 9.3 (112) 24 [Manual error]
   |Even though I purchased sleepcloud, the error "Limited ti Sync once per week" display did not disappear.
   |Plus One Japan Limited FTJ162E

回答は下記。

【まずはサポートからの自動回答(抜粋)】2020-01-02 17:03。

|many thanks for contacting us.
|This is an auto-response from Sleep as Android support.
|If it doesn't help, please reply to this email and a human will answer.

|To report bugs use "left menu > report a bug" in Sleep
|or reply to this message with full details about the problem
|(and steps to reproduce it) and we'll get in touch with you in person.

|For feature requests post to forum.urbandroid.org/c/feature-requests.
|For common issues, check the links below. If none of them applies, check FAQ or Documentation.

|・My alarm did not ring
   https://sleep.urbandroid.org/documentation/faq/alarms-sleep-tracking-dont-work/
|・Sleep tracking stops during the night
   https://sleep.urbandroid.org/documentation/faq/alarms-sleep-tracking-dont-work/
|・I bought the app - but it's not unlocked!
   https://sleep.urbandroid.org/faqs/?Display_FAQ=22212
|・Other...
   http://sleep.urbandroid.org/documentation/faq/

第2弾:2020-01-02 17:50。こちらは人から(抜粋)。どうやら,Google側システム対応に時間がかかるらしく,まだ待つ必要があるらしい。

|Hello, thank you for your message and sorry for the troubles.
|From the log, it seems the purchase recognition was successful.
|Is it possible it was only a temporary delay of the sync?
|I can see the purchase on the Play Store is very new...
|Could you please check in few hours and let me know?

以下,上記自動メッセージの繰り返し(引用)。


【解決!】結局,マルチアカウントについての注意書きがFAQとしてWEB公開されていた。その通りの実行,および,やはりさらに待ったところ,解決した(2020-01-03)。2020-01-04 19:01 にメール連絡した。

|The error has been resolved.
|I have multiple Google accounts on my smartphone.

|Although "Limited to sync once per week" is remained, SleepCloud upload is succeeded.
|And "Download finished" is displayed.

https://sleep-cloud.appspot.com/SleepCloud.html
|is OK. New data is displayed.

|The following was helpful. Thank you.

||I bought the app - but it's not unlocked!
https://sleep.urbandroid.org/faqs/
||Unlock & Payments
||
||I bought SleepCloud premium, but the app doesn’t sync
||The following should hopefully solve your problem:
||
||start sleep as android
||wait for ~15 minutes
||click on menu > backup > upload to cloud.
||The upload should be unrestricted at that point. Let us know if that does not help.

||App is not unlocked although I have paid for unlock
||
||This can have multiple reasons,
||most likely because you have multiple Google accounts on your phone.
||There are few ways that you can try to go around that:
||After the initial purchase, you need to wait for a while (maximum a few hours),
||the app should contact the licence server and unlock itself. If it does not, then:
||make sure the Google account your did purchase the app
||with is the primary account on all your devices in the Play Store app,
||go to “My apps” in the Play Store app in order to refresh, then restart your phone.
||This is super important.
||If the app doesn’t seem to unlock, please reinstall the app,
||this has solved the problem for many users recently.
||
||Another way that seemingly helped recently:
||Uninstall Sleep as Android
||In a BROWSER on your desktop: Log in to the web interface of Google Play
||with the account you used to purchase
||Install Sleep as Android from the web interface to your device
||Don’t let it open the Play Store app, but use the install button
||and choose your device in the browser.

【最後に】2020-01-06 17:45

|Ok, great news.
|If you encounter any troubles, please, let me know.
|Have a great day!

|Thank you very much.

|Best regards,

どうも読むほうはなんとかなるが,英作文はからっきしだ。もっとちゃんと勉強しなくちゃね。

2020-02-03 懶道人(monogusadoujin)

|

« 献金・寄付(オンライン) | トップページ | お盆休みで帰省時には水槽水を抜き,亀は浴槽内待機。その容器を見つけた。 »

スマートフォン」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




« 献金・寄付(オンライン) | トップページ | お盆休みで帰省時には水槽水を抜き,亀は浴槽内待機。その容器を見つけた。 »